אורית רז - האתר הרשמי - ספרים ופעילויות



ספרים ופעילויות

דף הבית >> ספרים ופעילויות
  
    אז מה בעמוד זה?



תקצירים

עז והאגוז
2010 - ספריית פועלים \ הקיבוץ המאוחד
לכיתות ד' - ו'
 
בבוקר, כשעוז הסנאי קם משנתו, הוא מוצא בחדרו אגוז ענק. עוז חושש שנבון אחיו ייקח ממנו את האגוז, לכן הוא מאמץ אותו אל ליבו ויוצא מבעד לחלון הפתוח. במשך כל אותו היום הוא בורח מפני אחיו ואף מנהל נגדו מאבק קשה. 
האם יצליח עוז להשאיר את האגוז לעצמו?

עוז והאגוז- סיפור חכם עם סוף מפתיע על מורכבותם של יחסים בין אחים, מלווה באיוריה המרהיבים של הציירת נורית צרפתי.

עוד שנה יוצאת לדרך
2010 - הוצאת ספרים צרפתי
  לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 
ספר מחורז
 

סיפור מחורז על אייל, אשר בשעת לילה מאוחרת מכין ברכת שנה טובה. "מאוחר, לך לישון", נוזף בו כוכב מן השמים. אייל נרדם. האותיות כועסות על הכוכב שלא הניח לאייל לסיים את הברכה ולסמן חולם על האות ו'.

הכוכב מרצין: "זה פגע!
אין חולם לו'?
אני בא, חכו, רק רגע,
על גבו ארכב!"

הכוכב הופך לחולם פנס, ולאייל שמתעורר בבוקר, מחכה הפתעה נעימה. סיפור חביב ומקורי לראש השנה מאת הסופרת אורית רז והמאיירת נורית צרפתי.


זמר של שיר
2006 - כתר הוצאה לאור
לכיתות ד' - ו
 

אבא של רון ושל צליל נהג לספר להם על הסכנות הנשקפות ביער לזמר ושיר, גוזלי הקנרית, כל ערב לפני השנה. לאחר שאבא וצליל נפגעים בפיגוע ממשיך רון לספר בליבו את הסיפור על צליל עוזר והדבר לו לסיים את הסיפור המשפחתי שלו בהאפי אנד.


יום הולדת לגלעד
2006 - הוצאת ספרים דני
  לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 

 

גלעד בן השלוש כה נרגש עד שהוא נצמד לאימו במקום לבצע את המטלות שהטילה עליו הגננת במסיבת יום הולדתו. אולם לאחר המסיבה הוא מראה לאביו כיצד היה עליו לנהוג.



מי ישמור על ליאור
2003 - קוראים הוצאה לאור
לכיתות ד' - ו'
 

בערב, כשאבא ואימא אינם מוצאים ביביסיטר, הם משכנעים את ליאור שיישאר בבית לבד כדי לשמור על  אחיו הקטן, איתי.

בלית ברירה מקבל ליאור את הדין, אולם מפלצת דמיונית, שהיא גילגול מאוחר

של המפלצת הנאצית שרדפה אחרי סבא בתקופת מלחמת העולם השניה, מטרידה את מנוחתו. ליאור נזכר בחילופי דברים ששמע באקראי וחושש שהמפלצת חזרה להטריד את סבו. הוא הופך את הבית לתוהו ובוהו כשהוא נלחם בה בעיקשות.

בסופו של דבר מבין ליאור שאין קשר בין המפלצת מן העבר, זו עליה נרמז בשיחה ששמע, -לבין המפלצת הנוכחית- מחלתו של הסב. הוא מתנחם בכך שהסב מסכים סוף סוף להלחם במחלה ולקבל טיפול רפואי.



אף מילה ליסמין
2001 -זכה בפרס הדסה-ספריית פועלים
לכיתות ד' - ו'
 

לכיתתן של רויטל ומרינה מגיעה יסמין, ילדה ערבייה ברוכת כשרונות.

למרות חששות, פחדים ואף חרם כיתתי, משתפות שלוש הבנות פעולה ואף מעלות הצגת תיאטרון לתפארת.

ספר על ידידות הנרקמת על רקע מציאות ישראלית יומיומית של חשדנות, איבה ודעות קדומות.



מזכרות מאיש השלג
2001 - הוצאת הקיבוץ המאוחד
לכיתות ד' - ו'
 

גלי נשלחת לבלות שבוע אצל אבא, בירושלים, בעוד אימה נוסעת עם בן זוגה לחו"ל. גלי מתעבת את מאיה ויואב, ילדיה של נועה, חברתו לחיים של אביה. גם מאיה ויואב מתעלמים ממנה. בסופת השלגים, כשאבא נעדר מן הבית לרגל עבודתו, בונה גלי לעצמה איש שלג, דמות קטנה וקפואה המשדרת לה, כמו בני משפחתה, רמזים כפולים: היא שמחה בבואה ומיואשת בלכתה, אך כשגלי מנסה לגעת בה היא מקבלת כוויות קור. אך דווקא בזכותה לומדת גלי, בגלותה לאיש השלג את סודותיה הכמוסים ביותר, איך עליה להתנהג בביתם של אבא ונועה אם היא רוצה שיהיה לה נעים.

הספר זכה בצל"ש של פרס זאב בשנת 2002.



נולד לי אח
2000 - דני ספרים
לכיתות ד' - ו'
ספר מחורז
 

ספר מחורז ומחוייך: ההורים והסבים מתלהבים מגלעד, האח החדש והקולני שהגיע הביתה אך רק אחותו בת החמש יודעת כיצד להרגיע אותו.



כסא שממתין לאבא
1999 - הוצאת הקיבוץ המאוחד לכיתות ד' - ו'
 

רותם, בת לאם חד הורית, מרבה לחשוב ולהתגעגע לאבא שלא הכירה מעולם. היא אינה מבינה מדוע אמה ממעטת לדבר עליו, ואינה מוכנה לקבל במקומו את מישה, השכן האמן. כשרותם מגלה את כתובתו של אביה היא מחליטה לבקר אות. הביקור, שתחילתו ציפייה ומתח וסופו אכזבה, מאפשר לה לרקום יחסים חדשים ובוגרים יותר עם הסובבים אותה.



תמר כבר לא לומדת כאן
1997 - דני ספרים
לכיתות ד' - ו'
 

עלילת הסיפור מתרחשת בירושלים על רקע המאבק הלאומי בשנים שקדמו להקמת המדינה. תמר, תלמידת בית הספר לנדאו, נקרעת בין הרצון להצטרף לשביתת המחאה של היישוב היהודי נגד מדיניות השלטון הבריטי לבין הזהרתה המפורשת של מיס לנדאו, המנהלת, כי מי שתיעדר מהלימודים ביום השביתה תסולק מבית הספר. בסופו של דבר נשארת תמר נאמנה לעמה ולהשקפת עולמה. היא עוזבת את ספסל הלימודים, מתחילה לעבוד בדואר, ולאחר שהיא מושיטה סיוע עקבי למחתרת היהודית, היא מוזמנת להצטרף אליה. בתוך כך היא עוזרת להעלות ארצה את גיטל, בת דודתה, ומזהה רגש תמים ומביך הממלא את ליבה כל אימת שהיא פוגשת את שמוליק, אשר, על פי הכתמים שעל בגדו היא חושדת בו כי הוא זה שניסה לכתוב את הכרזה "האנגלים החוצה" על הקיר הסמוך לבית הספר.



עוד הזדמנות אחת ודי
1997 - הוצאת הקיבוץ המאוחד
לכיתות ד' - ו'
 

דודי, נער רגיש ומוכשר, מנסה לשכך את כאב הפרידה מחברתו גלי בעזרת סמים. כך הוא נקלע לדרך ייסורים חסרת מוצא: הוא נפלט ממשפחתו, מאבד את חבריו ואת יכולתו המוסיקלית. הסיכויים לחזור לחיים רגילים נראים רחוקים מתמיד.


סב סביון לומד לעוף
1996 - ספריית פועלים
לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 

הסביון מתקנא בציפור, בפרפר ובשמש. בעוד הוא תלוי על גבי הגיבעול, הם יכולים לעוף לאן שהם רוצים, ולראות מקומות נפלאים. הוא מבקש מהם להסביר לו כיצד עפים, אך כשהוא רק מנסה, אוחז בו הגבעול בכל כוחו, ומזכיר לו שהוא עוד קטן, שזה מאוד מסוכן, ושעוד לא הגיע הזמן. הסביון נאלץ לוותר, ורק בלילה הוא יכול לחלום על כל המקומות היפים שביקש להגיע אליהם. אולם בוקר אחד הוא מתעורר ככדור עגול ולבן. נושבת הרוח והוא עף באוויר. "אני כבר לא קטן?" הוא שואל בהתגרות את הגבעול, אולם הגבעול העצוב עונה לו: "כעת כבר הגיע הזמן." ופרח הסביון שט בעליזות על גב סוס הרוח ומתפזר באלפי זרעונים קטנטנים לכל עבר.


תוריד את הידיים
1995 - כתר הוצאה לאור

לכיתות ד' - ו'
 

דפנה הולכת אחרי יואב למכולת של אביו, בלי לדעת מה מצפה לה שם.

כך היא נקלעת למערכת של איומים המחייבים אותה לחזור וללכת למכולת שוב ושוב.  מה עובר עליה? איך מגיבים הוריה וחבריה כשהדבר מתגלה?

ספר על ניצול מיני, חברות ואהבה.  


מתנה לאמא
1994 - קוראים הוצאה לאור
לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 

ליום ההולדת של אימא אופה נעמה עוגת שוקולד מקושטת בסוכריות צבעוניות, בשקדים ובקצפת. נעמה גם משאירה ליד העוגה פתק ברכה.והנה חוזר הביתה מבית הספר אחיה רועי. הוא מתפעל מהעוגה ומבקש לטעום סוכריה. כשנעמה מזכירה לו שהעוגה מיועדת ליום ההולדת של אימא – הוא מבטיח לאכול רק סוכריה אחת - כך שאימא לא תרגיש בהבדל.נעמה מרשה לו לאכול סוכריה, אך רועי אינו מצליח להתאפק ואוכל עוד אחת, ועוד, עד שהוא גומר את כל הסוכריות. כשנעמה כועסת עליו הוא מזכיר לה שעדיין נשארה לאימא עוגת שוקולד, עם שקדים וקצפת. לאחר שרועי משאיר לאימא פתק ברכה על יד העוגה הוא הולך להכין שיעורים. עכשיו מגיעה הביתה אילת, שחזרה מן הגן. איילת מבקשת לטעום מן השקדים (הסיפור בנוי באופן ספיראלי ויש חזרה פחות או יותר מדויקת על הדיאלוגים) ונעמה מזכירה לה שזו עוגה המיועדת לאימא. אילת מבטיחה לאכול רק שקד אחד, אך כמו רועי היא מחסלת את כולם, וכמובן משאירה לאימא פתק ברכה מצוייר, לפני שהיא יוצאת לשחק בחצר. כך קורה גם עם  דור, האח הקטן, שמחסל את הקצפת.נשארת עוגה עלובה למראה והילדים, שקיבלו תיאבון, מחסלים אותה. כשאימא באה הם מאוד מבויישים, אך אימא מודה להם בהתרגשות על הפתקים. היא מאיצה בהם לטעום מן העוגה שהביאה, עוגה שזהה במראה לזו שהכינה נעמה, ואת הפתקים היא תולה בחדרה, על הקיר, והיא מביטה בהם בשמחה כל הלילה, עד שהיא נרדמת.


כולם כבר יודעים
1989- כתר הוצאה לאור
לכיתות ד' - ו'
 

מהפכה בעולמו של רוני – הוריו נפרדים. הדבר אינו מרפה ממנו ואינו נותן לו מנוח. הוא מנסה לשנות את פני הדברים, אך הם לא בשליטתו. נועה הג'ינג'ית, בובת המריונטה וצמח השרך, באים לעזרתו, ומסייעים לו לחזור לחייו ולמצוא בהם תוכן חדש.


בדדי
1986- ספריית פועלים
לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 

נמרוד נעלב כשאל אחותו הגדולה מגיעה חברה עם פנס. השתיים מסתגרות בחדר ומסרבות לשתף אותו במשחקן. בצר לו הוא מתיידד עם עש לילה אפור, מכוער ובודד, ומשחק אתו תופסת. הבנות שומעות את הרעש שהוא מקים, מציצות, ומציעות לעזור לנמרוד: הן מחשיכות את החדר ובעזרת הפנס מזמינות את הפרפר להתקרב. החבורה משחקת יחדיו, בהנאה מרובה, עד הערב, וכשהילדים נקראים לארוחה, בדדי ממריא החוצה מבעד לחלון חדרו של נמרוד. כעת, כשהוא מאושר ובטוח בעצמו, הוא מתיידד בנקל עם הגחלילית היפהפיה שבה היה מאוהב עוד קודם לכן.


מר זוטא ועץ התפוחים
1984- ספריית פועלים
לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 
מר זוטא הגמד מתקנא בשכניו: קטינא מגדל בחצרו גינת פרחים נהדרת, וזעירא מגדל גינת ירק. ואילו הוא עצמו תקוע עם עץ יבש, זקן ומכוער, שמלכלך לו את החצר עם התפוחים הירוקים, החמוצים וחסרי התועלת שלו. ידידיו מייעצים לו להיפטר מן העץ ולשתול במקומו גינה. קטינא כמובן ממליץ על גינת פרחים, כי פרחים זה הדבר היפה ביותר בעולם. זעירא לעומתו ממליץ דווקא על גינת ירק מועילה. מר זוטא מתלהב מהרעיון ומחליט לסלק את העץ. הוא מבקש מהעץ  (בנימוס) לעזוב את חצרו, אך העץ מתעלם ממנו. הוא פונה אליו בתקיפות רבה יותר, אך העץ נשאר במקומו. מר זוטא מחליט שהעץ לא ימנע ממנו לממש את תוכניתו. הוא שותל שתילים של פרחים ושל ירקות מסביב לעץ. כשהוא מטפל בהם במסירות – גם העץ פורח. מר זוטא אינו מבחין בשינוי שחל בעץ, עד שידידיו מפנים את תשומת ליבו לכך שהעץ הוא הדבר היפה והמועיל ביותר בגינה. כשהם שואלים אותו כיצד נפטר מהעץ הקודם ומנין הגיע לגינתו העץ הנפלא והחדש הזה, הוא אינו יודע מה לענות, והסיפור מסתיים במלים: "אולי אתם, ילדים, תוכלו להסביר למר זוטא איך זה קרה?"
יום ההולדת של הצב עצלתיים
1980- ספריית פועלים
לגיל הרך: גן,  כיתות א' - ג'
 

הצב עצלתיים תולה על גזע העץ שביער מודעה שבה הוא מזמין את חבריו למסיבת יום ההולדת שלו. בזה אחר זה נאספים החברים, אולם כל אחד מהם ראה אותו במקום אחר בזמן אחר, ולכן קשה להם להחליט לאן ללכת. החברים מתחילים להתווכח ולהתקוטט, עד שהציפור החכמה מסבירה להם שביתו של הצב על גבו, ולכן הוא נמצא פעם פה ופעם שם. נשמע קול צחוקו של הצב, המסתתר מאחרי העץ. הוא הצליח לשמוע את הויכוח המשעשע, שכן רק הבוקר תלה את המודעה, אז לאן כבר יכול היה להגיע? הוא הרי הולך לאט, יש לו המון צבלנות... החברים נותנים לצב את המתנות, והחגיגה מתחילה.



סדרות..
 

שישית צבעים: מר אדום, מר כתום, מר צהוב, מר כחול, מר ירוק ומר חום – ששית ספרים מחורזים על הצבעים.

שישית תותים: ששה ספרים מחורזים על חיות

 

חבורת אחל"ה: סידרת ספרים על חבורת נערים הפותרת תעלומות ומצילה בעלי חיים מהתעללות.

 



פעילויות להורדה
 
כל הפעילות מוצגות כקבצי תמונה, להורדת הפעילות הקישו על שם הפעילות מקש ימני בעכבר ובחרו בתפריט "שמור קישור בשם", לצפייה בתמונה לחצו על שם הפעילות.

01. עוד שנה יוצאת לדרך - הסבר על הפעילות

02. עז והאגוז - פעילות

03. סב סביון לומד לעוף - פעילות ראשונה

04. סב סביון לומד לעוף - פעילות שנייה

05. סב סביון לומד לעוף - פעילות שלישית

06. סב סביון לומד לעוף - פעילות רביעית

07. סב סביון לומד לעוף - פעילות חמישית

08. סב סביון לומד לעוף - פעילות שישית

09. סב סביון לומד לעוף - פעילות שביעית

 
 


רעיונות חדשים לפעילויות
 
יש לכם רעיון לפעילות חדשה?
רוצים להציע רעיונות חדשים לפעילויות?
שלחו לאורית רז את הפעילות שחשבתם עליה


באפשרותך לספק תיאור בלבד או להעלות בנוסף קובץ תמונה



 


 

רשימת הספרים

 

         
עז והאגוז 2010 ספריית פועלים \ הקיבוץ המאוחד לכיתות ד'-ו'  
עוד שנה יוצאת לדרך 2010 צרפתי ספרים לגיל הרך  
ברווז ושמו געגוע - זכה בעיטור אנדרסון 2010 ספריית פועלים לגיל הרך  
חבורת אחל"ה ותעלומת הקולר הירוק 2007 ידיעות אחרונות לגיל הרך  
זמר של שיר 2006 כתר הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
יום הולדת לגלעד 2006 דני ספרים לגיל הרך  
חבורת אחל"ה ותעלומת כלבי הקיבוץ 2005 ידיעות אחרונות לכיתות ד'-ו'  
מר אדום  2004 צבר לגיל הרך  
מר צהוב  2004 צבר לגיל הרך  
מר כחול  2004 צבר לגיל הרך  
מר ירוק  2004 צבר לגיל הרך  
מר כתום  2004 צבר לגיל הרך  
מר חום  2004 צבר לגיל הרך  
טיול הירח  2003 צבר לגיל הרך  
בארגז החול  2003 צבר לגיל הרך  
לגרש את הפחד  2003 צבר לגיל הרך  
בשמיכה שלי יש מחלה  2003 צבר לגיל הרך  
ביתו של שבלול 2003 צבר לגיל הרך  
קום אביתר  2003 צבר לגיל הרך  
מי ישמור על ליאור   2003 קוראים הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
חבורת אחל"ה והתעלומה בפינת החי 2002 ידיעות אחרונות לכיתות ד'-ו'  
גיל גיל גול   2002 צבר לגיל הרך  
למה אתחפש בפורים  2002 קוראים הוצאה לאור לגיל הרך  
פיל פילוני מצונן  2001 דני ספרים לגיל הרך
 
הפרפר שחיפש לו חבר  2001 דני ספרים לגיל הרך  
בתוך הכלוב  2001 דני ספרים לגיל הרך  
ידידי הסרדין  2001 דני ספרים לגיל הרך  
היכן ישוט הדג  2001 דני ספרים לגיל הרך  
למה אדמו לחייו של הצב  2001 דני ספרים לגיל הרך  
אף מילה ליסמין  - זכה בפרס הדסה 2001 ספריית פועלים לכיתות ד'-ו'  
מזכרות מאיש השלג - זכה בצל"ש של פרס זאב 2001 הקיבוץ המאוחד לכיתות ד'-ו'  
חבורת אחל"ה ותעלומת הדובונים הפצועים 2000 ידיעות אחרונות לכיתות ד'-ו'  
נולד לי אח 2000 דני ספרים לכיתות ד'-ו'  
אח שלי חייל 1999 כתר הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
כיסא שממתין לאבא 1999 הקיבוץ המאוחד לכיתות ד'-ו'  
תמר כבר לא לומדת כאן 1997 דני ספרים לכיתות ד'-ו'  
עוד הזדמנות אחת ודי 1997 הקיבוץ המאוחד לכיתות ד'-ו'  
הנהג איתן 1997 דני ספרים לגיל הרך  
רעיון נהדר 1997 הקיבוץ המאוחד לגיל הרך  
סב סביון לומד לעוף 1996 ספריית פועלים לגיל הרך  
גרעין קטן צהבהב 1996 דני ספרים לגיל הרך  
תוריד את הידיים 1995 כתר הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
מתנה לאמא 1994 קוראים הוצאה לאור לגיל הרך  
מה קרה לזהובית 1994 דני ספרים לגיל הרך  
נמר בילקוט 1993 דני ספרים לגיל הרך  
כולם כבר יודעים 1989 כתר הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
אני לא מה שאתם חושבים 1987 כתר הוצאה לאור לכיתות ד'-ו'  
בדדי 1986 ספריית פועלים לגיל הרך  
מר זוטא ועץ התפוחים 1984 ספריית פועלים לגיל הרך  
יום ההולדת של הצב עצלתיים 1980 ספריית פועלים לגיל הרך  



 

לייבסיטי - בניית אתרים